søndag 27. januar 2013

I all min nakenhet

(Hentet fra min gamle blogg: Skrevet 22. nov. 2011)
 

hvem er du om du mister alt?
når mørket faller og det blir kaldt
uten materialistiske goder
kun du og din jordiske moder
alene
i all din nakenhet
kjenner du igjen deg selv?
står du i gjeld
til din ensomhet?
hvem er du uten familie og venner?
hva om det utenkelige hender?
og alt som definerte deg
alt du samlet på din vei
forsvant?
i all din nakenhet
kjenner du igjen deg selv?
står du i gjeld
til din ensomhet?
vinden leker med mitt hår
tyngde i hvert skritt jeg går
tok min tid men jeg forstår
verdien i et gnagsår
resiterer Fader Vår
senker mine livsvilkår
se hvordan jeg gjenoppstår
i all min nakenhet
 
i lys og ærlighet
- Tine -

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"