søndag 27. januar 2013

Bare en bonde

(Hentet fra min gamle blogg: Skrevet 26. mars 2012)


Jeg har en oppgave
et viktig formål
å så frø er ikke bare, bare
intensjonen om at de skal spire
bærer med seg et ansvaren respekt
ydmykhet
for Jeg er ikke viktig
Jeg er bare en bonde
et redskap for Kraften i frøet
Kraften som får frøet til å vokse

Jeg er takknemlig forjorda

som beskytter røttene vannet
som nærer spirene
solas om varmer bladene
energien som opprettholder det hele
Jeg er bare en bonde
observerer miraklet
hjelper til med vann og omsorg
Jeg blir aldri stolt av meg selvn
år frøet transformeres til en plante
for Jeg er ikke viktig

takknemligheten for at Jeg får bevitne mirakler
er større enn Jeg
Bevisstheten skaperen evig sirkel av liv
 
 


i takknemlig ærbødighet,
 
Tine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"