søndag 27. januar 2013

Brevet til kroppen

(Hentet fra min gamle blogg: Skrevet 28. sept. 2010)


Kjære kroppen min!

Jeg vil benytte anledningen til å uttrykke min takknemlighet for ditt uvurderlige samarbeid de siste 23 årene. Du har vært en ubeskrivelig støttespiller hele veien. Selv om jeg har opplevd at du har sviktet innemellom, veit jeg nå at du bare prøvde å få min oppmerksomhet for å minne meg om å ta vare på deg. Jeg beklager at jeg ikke har innsett dette og tatt mer hensyn før.

Jeg veit at du alltid har gjort ditt beste for å være et godt tempel for meg i livet. Det har vært min skyld når tempelet ikke alltid har vært like godt vedlikeholdt. Jeg er så lei meg for alle gangene jeg har kritisert deg, bedømt deg og tidvis mobbet deg for at du ikke er "bra nok".

Det jeg er aller mest skamfull over er at jeg har straffet deg. Du har blitt brukt som syndebukk hver gang jeg ikke har hatt det bra. Speilet, de negative tankene og jeg har dannet en konspirasjon mot deg i mange år. Selv om du ikke har skylden for noe som helst, har jeg latt deg bære skammen og straffet deg. Jeg ser nå hvor urettferdig og idiotisk det var. Og jeg ber ydmykt om tilgivelse. Selvfølgelig lover jeg fra denne dag at det aldri skal skje igjen. Jeg vil slutte fred med deg nå.

Jeg synes du er vakker. Herregud! Jeg kan ikke huske sist jeg sa det...!!! Men nå kan jeg ærlig skrike det høyt inni meg. DU ER VAKKER!!! Akkurat som du er. Du har en enorm verdi for meg, uansett form, farge, størrelse eller vekt. Jeg synes ikke du er mindre verdt om du legger på deg, eller går ned i vekt. Ikke nå mer. For jeg har forstått at du ikke er min. Jeg har fått deg i gave, til å låne mens jeg er her på jorda. Jeg får ikke ta deg med videre dit jeg skal når min tid her er over. Trist men sant. Derfor vil jeg nyte tiden vi har sammen fra nå av.

Min respekt for deg er blitt større og større den siste tiden. Og jeg har skjønt at vi er blitt forenet av en grunn. Vi er ment å skulle søtte hverandre og elske hverandre. Jeg veit at du elsker meg, for du har holdt ut med meg uten protest hele veien. Mange tusen takk for det.

Du er sterk! Du er utholdende. Du er et godt hjem for meg, og det er på tide at jeg viser deg kjærlighet.

Du er kvinnelig! Du er sensuell. Du gir meg nytelse, og det er på tide at jeg anerkjenner det.

Du er glad i god mat! Du elsker vin og te. Og jeg skal aldri mer nekte deg det du elsker. (men alt med måte selvfølgelig.)

Du er frisk! Du er leken. Og vi skal leke mer sammen, det er lenge siden.

Du er rytmisk! Du er musikalsk. Og vi skal danse mye mer. Det er vi ikke ferdig med.

Du puster for meg! Jeg stoler på deg. Sammen med pusten kan vi nå oppvåkning av bevissthet.

Du er lidenskapelig! Du har livskraft. Og jeg er så glad for at vi to skal dele resten av livet sammen.

Jeg fortjener å elske deg. Og du fortjener å bli elsket av meg. Takk for at du er min kropp.
La oss bare leve livet!!!


i lys og fred,
 
Tine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"