søndag 27. januar 2013

Hvor ofte dusjer du?

(Hentet fra min gamle blogg: Skrevet 27. juli 2012)


Jeg føler meg møkkete når jeg ikke har dusja. Det er lett å skjønne! Ikkesant? Vel, jeg føler meg også møkkete når jeg ikke har praktisert yoga på mange dager! Ikke fysisk møkkete utvendig, men energimessig føler jeg meg uren. Det er en merkelig følelse, og veldig vanskelig å beskrive så utenforstående kan skjønne det. Men sånn er det for meg.

PUST yoga er som et innvendig bad. En åndelig dusj som skyller vekk gammelt stress og bekymringer og tilfører ny energi og fullstendig fred. Det føles som ren renselse!

Så når det går flere dager uten at jeg tar meg tid til den dusjen, da føler jeg at jeg mister kontakten med den indre stillheten og tryggheten.

Det rare er jo at jeg sørger for å ta meg tid til den fysiske dusjen med såpe og vann - HVER DAG! For om jeg ikke gjør det vil jo både jeg og andre reagere på at jeg lukter! Dessuten føler jeg at kroppen er SÅ mye mer klar for å møte dagen, etter en dusj! Men da er det jo fullstendig latterlig at jeg ikke prioriterer den «åndelige dusjen» i samme grad. Som om det ikke er like viktig at mitt indre Jeg er klar for dagen!!! Det er jo mitt indre Jeg som er meg!
Om kroppen min er aldri så ren og pen, så er den ikke særlig spennende uten meg inni. Hihi!

Poenget mitt er at vi alle bruker massevis av tid og penger på vår fysiske kropp. Vi vasker den med ulik såpe til ansikt, hår, hender, underliv osv. Vi pleier den med fuktighetsgivende krem og serum. Vi sminker den så det skal se pen ut. Vi soler den for at den skal stråle. Vi kler den opp i nyeste mote og publiserer «dagens antrekk»! Vi trener den for at den skal bli tiltrekkende og sexy. Alt dette KUN FOR DEN FYSISKE KROPPEN!


Hva gjør du egentlig for ditt indre???
Hvor ofte dusjer du sjelen? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"