torsdag 4. juli 2013

Besøket





Jeg skal forlate min kropp
når, vet jeg ikke
men jeg vet at jeg skal videre
kroppen er kun en leid bolig
som jeg må ta vare på
og for en vakker bolig det er

jeg har fått en stund på denne planeten
hvor lang, vet jeg ikke
men jeg vet at jeg har en hensikt her
og den sannheten gjør meg rolig
midt oppi denne verdens kaos
men for et vakkert sted det er



prisen for oppholdet
er smerten av å være lenket til jorden
og lengselen etter mitt høyere hjem gnager innenfra
i mørke stunder drømmer jeg om å bryte ut av fangenskapet
forlate min kropp
jeg trenger den ikke der jeg kommer fra

den eneste måten å holde ut denne mellomstasjonen
uten å miste forstanden
er å miste forstanden
å forlate sinnet
og være fullstendig tilstede
i dette åndedraget

men en dag skal jeg forlate denne kroppen
og jeg frykter ikke hva som venter meg
det er bare fryktelig å savne
følelsen av et fritt sjelesvev




i lys, Tine







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"