fredag 14. juni 2013

Storheten

     Privat bilde

Jeg svever over jorda. Har fullt overblikk over verden nedenfor.

Hvor er jeg? Sted blir diffust og uvesentlig. Jeg svever over verden. HER bare ER jeg.

Hvor mye klokka er? likegyldig. Jeg er bortenfor tid. Jeg ER NÅ.

Slik beskriver bibelen verdens skapelse.
"Guds ånd svevde over overflaten".

Slik beskrives det i Budhismen "Lotus sitting on the water beyond time and space."

Vi tillegger det guddommelige å være allstedsnærværende. Vi er så opptatt av at Gud er det ute, at vi ikke kan være Gud. Javel, men så er vi født i Guds bilde. Vi er skapt av denne kraften, så da er vi vel lik Gud? En refleksjon av det gudommelige.

Om vi bare våger å tro på vår egen guddommelighet vil livet på denne jorda bli større, dypere, mer intenst sanselig og meningsfullt. Vi er ikke bare mennesker. Vi er så mye mye mer. Den guddommelige kraften vi består av er allstedsnærværende,  ja så da bærer vi det potensialet også.

Jeg svever over jorda. Perspektivet blir utvidet her oppe. Intensjonen med hele eksistensen åpenbarer seg. Alle hus, biler, veier, jorder og trær er så små. Vi ser så små ut, men vi er bare så små som vi tillater oss selv å være.
 


Storheten ligger i deg, for du bærer hele universet i din sjel. 
Believe it.

I lys, Tine




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"