lørdag 30. mars 2013

Deg kjenner jeg igjen!



Det er en helt spesiell opplevelse. Ikke alle er så heldige å kjenne på denne følelsen, men når den kommer, tro meg, den er ikke til å ta feil av.
Jeg har vært så heldig å kjenne på denne følelsen hele 4 ganger hittil i livet. Det overveldet meg like mye hver gang. Noen kjenner gåsehud. Enkelte får opp minner fra livet man levde sammen sist. For meg var det selve følelsen som ble sterkest i tillegg til en helt ubeskrivelig indre ro. Alt ble klart og tydelig da jeg så vedkommende inn i øynene. Og jeg bare visste! Deg kjenner jeg igjen. Har aldri møtt deg før, men jeg gjenkjenner deg umiddelbart!

Min virkelighetsoppfatning innebærer at vi har en udødelig sjel, som er energi. Alle som har hatt naturfag på ungdomsskolen vet jo at "energi kan hverken skapes eller forsvinne, men bare gå fra en form til en annen." Sjelen eksisterte før vi ble født inn i denne kroppen og den vil fortsette å eksistere når kroppen en gang takker for seg. (Himmel og Helvete gidder jeg ikke si noe om i denne sammenhengen, for det er uvesentlig. Just for the record; jeg tror ikke på Himmel og Helvete.)

Jeg tror vi er her på jorda for å samle erfaringer og utvikle oss på et åndelig plan. Jo mer erfaring vi får, desto større utvikling, innsikt og bevissthet. De som har dyp innsikt kan bidra til spre bevissthetens lys. Livet på jorda varer ikke så lenge, så det er litt begrenset hva vi rekker å erfare før vi må vende "hjem" dit vi kom ifra. Derfor returnerer vi gang på gang tilbake til jorda, med litt ulik plan hver gang. Noen ganger hender det vi møter på sjeler vi har tilbrakt tid med i et tidligere liv. Vedkommende kan ha vært et annet kjønn den gang. Kanskje også med annen etnisitet. Men kroppens form hindrer oss ikke å gjenkjenne den energien som sjelen har. Derfor kan denne merkelige følelsen overvelde oss, slik at vi bare skjønner at det ikke egentlig er "første gang vi møtes".

Jada, jeg veit det er en sprø teori, men jeg er ikke den eneste som tenker disse tankene. Jeg står for hva jeg tro på. Hvis du er litt nysgjerrig, finnes det mengder av litteratur om emnet som er kjempespennende å lese. Spør meg om du ønsker tips :)

Jeg er så takknemlig for at jeg har disse "gamle vennene" i mitt liv her og nå. Dere vet hvem dere er. Vi lærer stadig noe av hverandre og er en støtte for hverandre på veien. Det betyr alt for meg.

I lysets skinnende klarhet,

Tine


2 kommentarer:

  1. Jeg har også hatt den følelsen noen ganger... På de mest bizzare steder har det skjedd, med de mest usannsynlige av mennesker :) Fascinerende i grunn :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så stilig! Ja utrolig fasinerende ;)

      Slett

"Tenke sjæl og mene, måtte stå for det du sa"